6.11.2012

TANIE I PROSTE FAWORKI


Pyszne i bardzo tanie  faworki ... moge naprawde szczerze polecić :)

około 75 sztuk 

  • 2 szklanki mąki
  • 6 łyżek jogurtu naturalnego albo kwaśnej śmietany
  • 4 żółtka
  • szczypta soli
  • cukier puder do posypania
  • 1/2 litra oleju do smażenia

Z wymienionych skladników zarabiamy jednolite ciasto .. wykrawamy prostokąty długości 2 cm .. na środku każdego wycinamy 0.5 cm paseczek i przekładamy przez niego jeden z końca prostokąta .
Smażymy na rozgrzanym oleju z obydwu stron na złoty kolor.

Smacznego :)



SJln6s on Make A Gif, Animated Gifs


15 komentarzy:

  1. Choć to jeszcze nie karnawał to chętnie się skuszę na faworki, bo je uwielbiam :-D

    OdpowiedzUsuń
  2. faktycznie składniki takie raczej posiada się zawsze w domu, może kiedyś spróbuję ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super przepis. Faworki kojarzą mi się z całym dniem pracy i dlatego nigdy nie chciałam ich robić. Za to te wydają się być łatwe :)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam ;)
    u mnie tlusty czwartek jest manufaktura faworków, jeden zagniata ciasto, drugi zwija, trzeci smaży, ostatni wyciąga i odsącza z tłuszczu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. do posypania :) do ciasta na faworki nie dodaje sie cukru :)

      Usuń
  6. ja robiłam wg tego przepisu i bez spirytusu są do bani są twarde i nie kruszą się a powinny.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie dodaje się żadnego proszku do pieczenia ja początkująca więc nie wiem

    OdpowiedzUsuń

skrobnij do mnie :)