16.10.2012

BARSZCZ UKRAIŃSKI Z KISZONĄ KAPUSTĄ




Uwielbiam buraki w każdej postaci ... barszcz ukraiński jadłam w wersji ze słodką kapustą - bardzo mi smakował ... ale z kiszoną robilam dzisiaj pierwszy raz - i  wyszedł przepyszny ...

  • 2 litry wody
  • 50 gram surowego boczku
  • 5 marchewek 
  • 2 korzenie pietruszki
  • kawałek selera
  • 2 pory
  • 250 gram fasoli jaś - wcześniej namoczonej
  • 40 gram kapusty kiszonej - osobno ugotowanej - nie płukanej
  • 500 gram ugotowanych i startych na tarce buraków
  • sok z jednej cytryny
  • pół główki czosnku
  • 2 łyżki czosnku niedźwiedziego
  • 2 łyżki majeranku
  • 2 łyżki soli
  • 1 łyżeczka pieprzu
  • 2 łyżki cukru
  • 3 cebule + 2 łyżki mąki + 3 łyżki masła na zasmażkę 

ugotować fasole al dente nastepnie dodać pokrojone warzywa oraz boczek  gotować do miękkości , dodać ugotowaną osobno kapustę oraz buraki .. pogotować na malutkim ogniu okolo 5 minut ..dodać przyprawy oraz zasmażkę .Podawać samą albo z kleksem kwaśnej śmietany .

Smacznego :)




32 komentarze:

  1. nie jadłam nigdy takiego,ale wydaje sie byc idealny na chlodne,jesienny dni :)

    OdpowiedzUsuń
  2. o jejku! smak dzieciństwa...moja babcia jest mistrzem barszczu ukraińskiego..to moja ulubiona zupa odkąd pamiętam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. o, pyszności. my czasem dodajemy kiszonego ogórka, ale z kapusta jeszcze nie próbowałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o ! ja jeszcze nie probowalam z ogorkiem:) dzieki za pomysl:)

      Usuń
  4. z kapustą? ciekawe.. nie próbowałam, ale bardzo podoba mi się ten pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ach jak ja dawno nie jadłam barszczyku. Przypomniałaś mi :-D

    OdpowiedzUsuń
  6. Wstyd się przyznać ale nie jadłam jeszcze barszczu po ukraińsku. Chyba wpiszę go na listę potraw do zrobienia w najbliższym czasie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tam zaraz wstyd:) fajnie ze jest bardzo duzo potraw do wyprobowania :)

      Usuń
  7. ja też jeszcze nigdy nie jadłam, już od dłuższego czasu planuję zrobić, jak patrzę na Twoje zdjęcia, motywacja tym większa :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. tak, barszcz po ukraińsku ma szczególe miejsce w moim żołądku. Coś pięknego!

    OdpowiedzUsuń
  9. Eksperyment zatem udany, gratuluję i pozdrawiam:)
    Buraczki czerwone tez uwielbiam .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziekuje bardzo:) tak udany eksperyment :) przepyszny :)
      rowniez pozdrawiam

      Usuń
  10. ooo, ale dziwnie, nie jadłam takiego...ciekawe jak smakuje??

    p.s. zapraszam do siebie na konkurs;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. warto sprobowac :) lepszy jak ze slodka kapusta :)
      mniam

      Usuń
  11. barszcz z kapustą? kontrowersyjne połączenie, ale być może w tym szaleństwie jest metoda ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Odpowiedzi
    1. moj tata rowniez ale dopiero teraz sprzedalam pomysl mamie :) wiec niedlugo i on pozna z kiszona kapusta:)

      Usuń
  13. Takiego jeszcze nigdy nie próbowałam :) Lubię takie dania - proste, smaczne i przede wszystkim niedrogie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wow takiej wersji nie znam, jestem ciekawa jak to smakuje :)

    OdpowiedzUsuń

skrobnij do mnie :)