16.05.2012

ROLADA MASCARPONE



NA KREM :
  • 400 gram serka mascarpone
  • 250 ml kremówki
  • 6 łyżek cukru pudru
  • pół cytryny


DODATKOWO :
  • borówki
  • truskawki




NA BISZKOPT :
najprostsza zasada - 1:1:1 dla wszystkich składników
  • 6 jaj
  • 6 łyżek cukru
  • 6 łyżek mąki tortowej
  • aromat waniliowy
  • 1 łyżeczka gorzkiego kakao


oddzielamy zółtka od białek .. ubijamy na sztywna pianę ... dodajemy cukier i ubijamy dalej





gdy cukier całkowicie sie rozpuści podczas ubijania dodajemy żółtka



ubiamy jeszcze przez około 3 minuty ... dodajemy przesiana makę i mieszamy już łyżką ręcznie .. by piana z białek nie opadła ...oraz dodajemy aromat .



ciasto dzielimy na dwie części .. do jednej dodajemy kakao ...
ciasto wylewamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia w paski : raz białe raz kakaowe i robimy kolorowy mix :)






pieczemy okolo 15 minut w temperaturze 160 stopni
Po 15 minutach wyciagmy ciasto z piekarnika i kładziemy na ścierkę lekko wilgotną i posypaną cukrem , zwijamy jeszcze gorące ciasto w rulon i wkładamy do zamrażalnika na 20 minut ... aż wystygnie





W między czasie przygotowujemy krem ...
Ubijamy śmietanę na sztywno ... w innej misce ubijamy serek mascarpone wraz z cukrem i cytryną .. dodajemy do smietany i delikatnie mieszamy.

Ciasto rozwijamy ze ścierki .. smarujemy kremem .. troszkę kremu zostawiamy do dekoracji rolady ...

Nie martwcie się jeżeli biszkopt popękał podczas skręcania albo podczas smarowania ... wszystko sie sklei od kremu ;)  



przygotowujemy owoce ...



układamy na krem według uznania ...



zwijamy rolade oraz zawijamy ja znow w scierkę i wkładamy do zamrażalki na około 20 minut .. wyciągamy i odkrawamy brzydkie boki



dekorujemy kremem ...



dekorujemy owocami ...





posypujemy kakao pomieszanym z cukrem pudrem ...






wkładamy do lodówki na 2 godziny .... po upływie tego długiego czasu ... wcinamy !! :)





Smacznego :)

13 komentarzy:

  1. zjadłabym, bo piec nie piekę ciast, ale dziś wcinałam karpatkę mojej mamy dostarczoną przez siostrę ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam karpatke .. ja tez sporadycznie piekę ale akurat rolada zawsze mi wychodzi :) a w sumie nie piekłam juz ze dwa lata :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. ewidentnie jesteś mistrzem świata w tym zwijaniu. ja nie dałbym rady. Nawet nie próbuję :D

    pozdrawiamy Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja bym poległa przy zawijaniu. Ba z nerwów pewnie na wstępnie coś by mi nie poszło. Rolada marzenie;)

    OdpowiedzUsuń
  5. dziewczyny!! to jest najprostsza wersja rolady - w sumie taka tylko znam... biszkopt nieraz peka .. np jak ten poniewaz troche za bardzo spieklam boki ale scierka wilgotna powoduje ze ciasto mieknie i rolada sie zwija swietnie , a gdu dodajesz krem doklejasz co odpadlo :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudna ta roladka! Jeśli piszesz, że taka łatwa, bo może się odważę spróbować... :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pracy trochę jest , ale efekt wspaniały , gratuluję !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moze i torche pracy ale z tortem te zby bylo tyle samo:)
      pozdrawiam

      Usuń

skrobnij do mnie :)