17.05.2012

SOS CZOSNKOWY


  • 1 główka czosnku
  • 3 łyżki majonezu
  • 3 łyżki jogurtu naturalnego
  • graść posiekanego koperku
  • 20 gram sera żółtego - startego na tarce o drobnych oczkach
  • sół
  • cukier
  • pieprz
  • kwasek cytrynowy

czosnek obieramy ....wycinamy ze środka każdego ząbka środek łykowaty ...którego żoładek nie trawi i często cierpimy na boleści "po - czosnkowe" oraz mamy nie ładny zapach z ust po spożyciu :]
czosnek wyciskamy ...



dodajemy koper oraz resztę składników ...



mieszamy .. doprawiamy do smaku ..odstawiamy w chłodne miejsce na 20 minut ...podajemy z mięsem ... do potraw vege :) do czego tylko nas fantazja poniesie :)


8 komentarzy:

  1. z serem muszę zrobić, mmm :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też robię sos czosnkowy. Tylko, że ja robię ze śmietany, z dodatkiem jogurtu naturalnego, przeciskam przez praskę czosnek, dodaję sól i pieprz do smaku i gotowe. Lubię właśnie jako dodatek przede wszystkim do kurczaka, pieczonych ziemniaków oraz brokuła :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. tez czesto robie z samego jogurtu naturalnego ... ale dzis wersja nie light :) a co czasem mozna ;p

    OdpowiedzUsuń
  4. Cała główka? Toż to prawdziwy hard core! Polecam zamiast kwasku dodać ocet winny, o wiele lepszy smak

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A JKA CAŁA GŁÓWKA :) NAPEWNO TWOJ POMYSL SWIETNY ALE JAKOS NIE MOGE SIE PRZEKONAC DO OCTU WINNEGO ...A SZKODA ;/

      Usuń
    2. To może chociaż sok z cytryny? Ja ocet polubiłam z czasem, na początku też miałam opory co do niego.

      Usuń

skrobnij do mnie :)