28.04.2012

KARPATKA


ciasto :
  • 1 szklanka wody
  • 1/2 kostki masła
  • 1 szklanka mąki tortowej
  • 4 jajka
  • szczypta soli

masło rozpuszczamy w garnku dolewamy wode oraz sól ..doprowadzamy do wrzenia ..wsypujemy makę i energicznym ruchem mieszamy aż ciasto się zaparzy i zarobi do jednelitej masy .. nie obawiajcie sie nie będzie grudek :)
Ciasto odstawiamy do wystygnięcia .
Gdy ciasto wystygnie miksujemy je z jajkami , ktore dodajemy pojedynczo ... dzielimy na dwie części i wkładamy do formy wysmarowanej masłem i pieczemy 25-30 minut w temperaturze 170 stopni .



krem:
  • 3 szklanki mleka
  • 4 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 4 łyzki mąki tortowej
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1 kosta masła
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego
  • 4 żółtka


2 szklanki mleka zagotować z cukrem.
1 szklanke mleka wymieszac z mąkami oraz żółtkami ... dodać ten mix do gotującego sie mleka energicznie mieszając .. ja robiłam to mikserem .. gotowac jakieś 5 minut od zagotowania . Odstawić do wystygnięcia.
Gdy budyń wystygnie miksować z miękkim masłem .. powoli dodając po łyżce budyniu :)




Placki ptysiowe przekładamy kremem i do lodówki na conajmniej 2 godziny :)

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

skrobnij do mnie :)