28.04.2012

FAWORKI



przeszukałam "cały " internet na idealny przepis na chruściki ... ale takie chruściki z cukrem w przepisie ... i co i nie ma ! przynajmniej na tych "naście" stronach które przejrzałam ...
więc postanowiłam zrobic swój własny ... obawiałam sie troszkę o finał .. ale sami zobaczcie :)

przepis na około 80 malutkich kokardeczek :)


  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 4 żółtka
  • 1 jajo
  • 6 łyżek jogurtu naturalnego
  • 2 łyżki smietany kwaśnej 18 %
  • 2 łyżki wody
  • 5 łyżek cukru
  • szczypta soli



z półproduktów wyrabiamy jednolite ciasto ... wyrabiamy jakies 10 minut by " napowietrzyć " ciasto .. wałkujemy cieńko .. wykrawamy paski o szerokości 3 cm .. dzielimy na prostokąty długości 4 cm .. zgniatamy na środku by ukształtować kokardkę ...
smażymy na wolnym ogniu w głebokim oleju aż zbrązowieją ...
posypujemy cukrem pudrem ... jak lubimy :)



Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

skrobnij do mnie :)